Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

Ἐν κημῷ καὶ χαλινῷ. Σὰν τὰ ζώα στὴ σειρά.

 

Ἐν κημῷ καὶ χαλινῷ. Σὰν τὰ ζώα στὴ σειρά.

Γράφει ο Γεώργιος Τζανάκης

  

Εἶναι βαρὺ νὰ βλέπεις κληρικούς, πατριάρχες, ἐπισκόπους καὶ παπάδες νὰ ἐπιτελοῦν τὰ ἅγια μυστήρια καὶ νὰ κοινωνοῦν ἀνθρώπους φορῶντας τὸ φίμωτρο, τὴν μουρίδα, τὸ μουρόπανο· καὶ τοὺς ἀνθρώπους, μέσα στὴν ἐκκλησία, νὰ φαίνονται μόνο τὰ φοβισμένα μάτια τους…

Εἶναι σίγουρο ὅτι οἱ περισσότεροι πιστεύουν ὅτι δὲν εἶναι καὶ τίποτα καὶ ὅτι μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ προστατεύονται οἱ ἵδιοι καὶ προστατεύουν καὶ τοὺς ἄλλους ἀπὸ τὴν ἁρρώστια ποὺ τόσο ἀπασχολεῖ , τόσο διαφημίζεται, τόσο καθορίζει πλέον τὰ πάντα…

Δυστυχῶς ἐπειδὴ ἀκριβῶς εἶναι θέμα πίστεως καὶ αἰσθήσεως πνευματικῆς, ἀφοὺ δὲν ἀκοῦν καὶ δὲν λαμβάνουν ὑπ᾿ ὅψιν τους τοὺς ἁγίους Πατέρες ποὺ τόσα ἔχουν πεῖ, διδάξει καὶ πράξει γιὰ τὸ μυστήριο τῆς πίστεως καὶ τὰ τελούμενα ἐν τῷ ναῷ, δὲν ὑπάρχει περίπτωσις νὰ ἀκούσουν τὸν ὁποιονδήποτε ἄλλον.

Ὁ φόβος, ὅμως, ποὺ καλλιεργεῖται εἶναι ἕνα αἴσθημα ποὺ δὲν μένει σταθερὸ , ἀλλὰ συνεχῶς αὐξάνει μέχρι νὰ κυριεύσῃ ὅλον τὸν ἄνθρωπο καὶ νὰ τὸν ἐξευτελίσῃ ἐντελῶς  καὶ ταυτοχρόνως μεταδίδεται σὰν τὴν σαπίλα στὰ φρούτα. Ὁ κημὸς, τὸ φίμωτρο, τὸ μουρόπανο ἀνέκαθεν ἦταν σύμβολο δουλείας καὶ ὑποταγῆς. Σύμβολο ξεπεσμοῦ καὶ ζωώδους τυραννικῆς καταστάσεως. Αὐτὸ φαίνεται ξεκάθαρα στὰ κείμενα τῶν ἀρχαίων καὶ τῶν πατέρων.

Παρατηρῶ ὅτι στὸν σημερινὸ προοδευτικὸ ἐκσυγχρονισμένο ἄνθρωπο καὶ μάλιστα τὸν «πιστό», ὅλα αὐτὰ φαίνονται παραλληρήματα μανιακῶν ὀπισθοδρομικῶν καὶ φανατικῶν καὶ αὐτὸ ἐκφράζεται εὐθέως, ἀκόμα καὶ ἀπὸ χείλη ποιμένων, ὅταν χαρακτηρίζουν ὅσους ἐκφράζουν τἐτοιες ἀπόψεις φανατικοὺς, ψεκασμένους καὶ συνωμοσιολόγους…

Ἐπειδὴ ὅμως ἡ ἐκκλησία δὲν εἶναι πολυσυλλεκτικὸ κόμμα ὅπου ἡ κάθε τάσις διεκδικεῖ μέρος τῆς ἀληθείας τὸ μόνον ἀσφαλὲς εἶναι ἡ ὁδὸς τῶν ἁγίων πατέρων. Οὔτε ἡ παπιστικὴ ἐξουσιαστικὴ αὐθαιρεσία τῶν ποιμένων, οὔτε ἡ προτεσταντικὴ ἀτομικὴ ἄποψις τοῦ κάθε ποιμενομένου.

Ἅς δοῦμε λοιπὸν πῶς οἱ πατέρες ἔχουν μιλήσει γιὰ τὰ φίμωτρα-μουρίδες-μουρόπανα.

Κατ᾿ ἀρχὴν δὲν εἶναι μάσκες, βέβαια, οὔτε «μασκοῦλες» , ὅπως ἀρέσκονταν νὰ λένε –καὶ συνεχίζουν- πολλοὶ ποιμένες μας. Ἡ μάσκα κρύβει κυρίως τὰ μάτια ἤ καὶ ὅλο τὸ πρόσωπο ἐξ οὖ καὶ προσωπίς. Τὸ προτεινόμενο ὡς προστατευτικὸ ὕφασμα (ἤ ἄλλο ὑλικὸ) καλύπτει τὴν μύτη καὶ τὸ στόμα. Ἐχρησιμοποιεῖτο ἀπὸ ἀρχαιοτάτων χρόνων στὰ ζώα καὶ στοὺς ἀνθρώπους.  Στὰ ζώα γιὰ νὰ μὴ δαγκάνουν τοὺς ἀνθρώπους ἤ νὰ μὴν τρῶνε τὸν καρπὸ ὅταν ἀλώνιζαν. Στοὺς ἀνθρώπους εἴτε σὰν προστατευτικὸ κατὰ τὴν ἐργασία τους, εἴτε ὡς σύμβολο δουλείας καὶ ὑποταγῆς.

Ὁ Εὐστάθιος Θεσσαλονίκης λέει ὅτι τὸ χρησιμοποιοῦσαν οἱ μυλωνάδες γιὰ νὰ μὴν πέφτει μέσα στὰ ἀλέσματα ὁτιδήποτε ἀπὸ τὸ πρόσωπο τὴν μύτη καὶ τὸ στόμα τοῦ άνθρώπου, ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ μὴν ἀναπνέουν τὴν σκόνη ἀπὸ τὸ ἀλέυρι . Ὀνομαζόταν κημὸς καὶ ἦταν ἕνα κομμάτι λινοῦ ὑφάσματος ποὺ ἐκαλυπτε τὴν μύτη καὶ τὰ χείλη.

«ὁ δὲ κημὸς ἰδοὺ καὶ ἐπὶ ἀνθρώπου, ἔξω δηλαδὴ περὶ τὰ χείλη κείμενος·… κόμμα τι λίνεον προβέβληται τῶν τε χειλέων καὶ τῆς ῥινὸς,» ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ.

Τὸ νὰ φορᾶ κανεὶς μουρόπανο ἦταν δείγμα δουλείας καὶ αἰχμαλωσίας. «Συνελήφθη καὶ τὸν ὁδήγησαν μέσα σὲ κλουβὶ μὲ φίμωτρο στὴ μούρη»:

 «Ἐν διαφθορᾷ αὐτῶν συνελήφθη εἰς γῆν Αἰγύπτου ·καὶ ἔθεντο αὐτὸν ἐν κημῷ καὶ ἐν γαλεάγρᾳ» ΙΕΖΕΚΙΗΛ 19, 8-9

(γελεάγρα εἶναι ἡ παγίδα, τὸ κλουβὶ τῶν φυλακισμένων)

Δερμάτινα φίμωτρα ἔβαζαν στοὺς δούλους, λέει ὁ Θεοδώρητος ἐπίσκοπος Κύρου: «Αὐτοὶ τοῖς οἰκέταις περιτιθέασι τοὺς ἐκ δερμάτων κημούς» ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΥΡΟΥ PG 81 400

Εἶναι ἀπόδειξις ὅτι κάποιος ἄλλος σὲ ἐλέγχει καὶ ἔχει ἀπόλυτη κυριότητα καὶ δικαίωμα ἐπάνω σου. Ὅταν ἐλέγχεις τὴν ἀναπνοὴ τοῦ ἀνθρώπου, ἐλέγχεις τὴν ζωή του. Ἄν τοῦ στερήσεις τὴν ἀναπνοὴ, τοῦ στερεῖς τὴν ζωή:

«Τὴν γὰρ ζωήν, φησίν, ἐν ταῖς ἀναπνοαῖς ἔχουσι κἄν ταύτας ἀποφράξῃς, ἀποστερήσαις αὐτοὺς ζωῆς». ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΥΡΟΥ PG 81 244

Εἶναι σαφὲς πιστεύω ὅτι τὸ νὰ φορῇ κανεὶς τέτοιο πράγμα στὸ πρόσωπο εἶναι σύμβολο ἐλέγχου, ὑποτέλειας καὶ δουλείας γιὰ τοὺς ἀνθρώπους. Γιὰ τὰ ζώα δὲν χρειάζεται, νομίζω, συζήτησις.

Ὑπάρχει καὶ ἡ προφητικὴ ρήσις τοῦ προφητάνακτος Δαυΐδ:

«Μὴ γίνεσθε ὡς ἵππος καὶ ἡμίονος, οἷς οὐκ ἔστι σύνεσις. Ἐν κημῷ καὶ χαλινῷ τὰς σιαγόνας αὐτῶν ἄγξαι τῶν μὴ ἐγγιζόντων πρὸς σέ». (Ψαλμὸς 31ος)

Πάνω σ᾿ αὐτὸ τὸ χωρίον ἔχουν μιλήσει πολλοὶ Πατέρες καὶ τὰ λόγια τους θεωρῶ ὅτι (πρέπει νὰ) εἶναι ἡ βάσις γιὰ κάθε προβληματισμό.

Ὁ φόβος, εἶναι μεθύσι, («Φόβος ἑτέρα μέθη», ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ PG 31, 181, «Μεθύων γὰρ ἀπὸ τοῦ φόβου», ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 50,735) εἶναι τύφλωσις («Ὑπὸ τοῦ φόβου δὲ τυφλουμένους» ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG60 291), εἶναι ἀπόδειξις ἐσχάτης ἄννοιας. («Καὶ γὰρ ἐσχάτης ἀνοίας φοβεῖσθαι τὰ μὴ ἄξια φόβου». ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 55,226). Σκοπίμως προηγήθηκε, καλλιεργήθηκε ὁ φόβος καὶ μετὰ ἦρθαν τὰ μουρόπανα καὶ ἀκολούθως τὰ ἐμβόλια.

Αὐτοὺς ποὺ βρίσκονται σὲ τέτοια κατάστασι καὶ ἔχουν διαφθείρει τὸ λογικὸ τους, τοὺς χρησιμοποιοῦν σὰν ἄλογα ζώα. Τοὺς δείχνουν ὅτι ἔχουν δουλικὴ φύσι καὶ τοὺς ἀπειλοῦν νὰ τοὺς βάλουν τὸ φίμωτρο ὅπως τὸ βάζουν στοὺς δούλους:

«Ὡς ἀλόγῳ κέχρηται τῷ τὸ λογικὸν διαφθείραντι· «Ἐν χαλινῷ» γάρ φησι «καὶ κημῷ τὰς σιαγόνας αὐτῶν ἄγξεις τῶν μὴ ἐγγιζόντων πρός σε.» Ἔδειξεν αὐτὸν καὶ δουλικὴν ἔχοντα φύσιν· ἐπειδὴ γὰρ αὐτοὶ τοῖς οἰκέταις περιτιθέασι τοὺς ἐκ δερμάτων κημούς, εἰκότως ὡς οἰκέτῃ πονηρῷ ἠπείλησεν αὐτῷ τὸν κημὸν περιθήσειν».  ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΥΡΟΥ PG 81 400

Γίνονται οἱ ἄνθρωποι ἐνεργούμενα τῶν ἀφεντάδων τους, ὅπως τὰ βόδια ποὺ ἀλωνίζουν στὸ ἀλώνι φορῶντας τὸ φίμωτρο καὶ μόνο βλέπουν χωρὶς νὰ μποροῦν νὰ ἀκουμπήσουν· καὶ ὅπως οἱ μάγειροι καὶ οἱ ὑπηρέτες, ποὺ φροντίζουν γιὰ τὴν εὐχαρίστησι τῶν πλουσίων χωρὶς νὰ γεύονται τίποτα ἀπὸ ὅσα ἐτοιμάζουν: 

«ὡς τῷ βοῒ τὰ γεννήματα τῷ μετὰ κημῶν  ἐπιστρεφομένῳ τὴν ἅλωνα …ταὐτὸν πάσχομεν τοῖς ὀψοποιοῖς τε καὶ ὑπηρέταις, οἳ τὴν ἐπιτραπέζιον τῶν πλουσίων τρυφὴν ἄλλοις ἡδύνουσιν, οὐδενὸς αὐτοὶ τῶν παρεσκευασμένων μετέχοντες». ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ ΠΕΡΙ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ, ΕΠΕ τομ 109, σελ.22-23

Ἡ εἰκόνα αὐτὴ, τοῦ φιμωμένου ἀνθρώπου, ἀφορᾶ καὶ αὐτοὺς ποὺ ἀπειθοῦν στὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ:

«Τοῖς δὲ ἀπειθοῦσι τὰς ἐντολὰς τοῦ Θεοῦ εἴρηται· Ἐν κημῷ καὶ χαλινῷ τὰς σιαγόνας αὐτῶν ἄγξαις τῶν μὴ ἐγγιζόντων πρὸς σέ» ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ  PG55 700

Ἄν δὲν πεισθῆτε, θὰ δεχθῆτε χαλινάρι καὶ φίμωτρο σὰν τὰ ζώα. Μὲ τὰ λόγια ἐτούτα δηλώνει τὶς τιμωρίες ποὺ τοὺς περιμένουν: 

«Εἰ δὲ μὴ πείθεσθε, δέξεσθε χαλινὸν καὶ κημὸν τούτοις παραπλησίως. Διὰ δὲ τούτων τὰς παιδείας δηλοῖ» ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΥΡΟΥ PG 80 1092

Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος χρησιμοποιεῖ τὸ χωρίον γιὰ ὅσους ἁμαρτάνουν νὰ μὴν ὑποχωροῦν στὰ πάθη τους, καὶ ὅσους δὲν θέλουν νὰ μετανοήσουν νὰ βρῇ τρόπο, ὁ Κύριος ἐννοεῖται,  νὰ τοὺς κάνει νὰ ἐπιστρέψουν: 

«Μὴ γίνεσθαι ὡς ἵππος καὶ ἡμίονος, οἷς οὐκ ἔστι σύνεσις. Εἰσηγεῖται τοῖς ἁμαρτάνουσι, τοῖς ἀλόγοις μὴ ἐκδιδόναι αὐτοὺς πάθεσι. Ἐν κημῷ καὶ χαλινῷ τὰς σιαγόνας αὐτῶν ἄγξεις. Ὡς πρὸς τὸν Κύριον ὁ λόγος. Ὃ δὲ λέγει, τοιοῦτόν ἐστι· Τοὺς μὴ βουλομένους μετανοεῖν οἷά τινι χαλινῷ ἐπίστρεψον πρὸς ἑαυτόν». ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ PG27 164 

Αὐτοὶ ποὺ ἀπειθοῦν στὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ, ποὺ δὲν σωφρονίζονται μὲ τὸν ὀρθό λόγο ἐτιμωροῦντο καὶ ἐμαστιγώνοντο σὰν ἄλογα κτήνη, μπᾶς καὶ καταλάβουν τί συμβαίνει:

«Μαστιζόμενοι γὰρ καὶ κολαζόμενοι, κτηνῶν ἀλόγων δίκην αἴσθησιν ἀνελάμβανον τοῦ τύπτοντος, λόγῳ μὲν ὀρθῷ μὴ σωφρονιζόμενοι· πρὸς οὓς εἶπεν ἂν ὁ λόγος· Μὴ γίνεσθε ὡς ἵππος καὶ ἡμίονος, οἷς οὐκ ἔστι σύνεσις. Ἐν κημῷ καὶ χαλινῷ τὰς σιαγόνας αὐτῶν ἄγξαι τῶν μὴ ἐγγιζόντων πρὸς σέ». ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΠΑΜΦΙΛΟΥ PG23 924

Γιὰ νὰ μὴν γίνῇ πολὺ κουραστικὴ ἡ πάράθεσις τῶν σχετικῶν χωρίων σταματῶ ἐδὼ. 

Πιστεύω νὰ γίνεται φανερὴ, σὲ ὅλες τὶς περιπτώσεις, ἡ τιμωρητικὴ, παιδευτικὴ, ἐλεγκτικὴ καὶ δουλικὴ φύσι τῆς χρήσεως τοῦ κημοῦ-φίμωτρου- μουρόπανου.

Ἄν γιὰ ἰδιαίτερες περιπτώσεις εἶναι κατανοητὴ καὶ ἀναγκαία ἡ χρῆσις τοῦ φιμώτρου, πχ στὰ χειρουργία ἤ ἀπὸ ἀνθρώπους πάσχοντες ποὺ θεωρεῖται ὅτι τοὺς προστατεῦει ἀπὸ κινδύνους, εἶναι  ἐντελῶς ἀκατανόητο νὰ φοριέται ἀπὸ ὑγιείς ἀνθρώπους ποὺ περπατοῦν στοὺς δρόμους ἤ στὴν ἐξοχή ἤ ὁδηγοῦν τὸ ἀμάξι τους καὶ ἀπολύτως βλάσφημο ἐντὸς τῶν ναῶν καὶ μάλιστα ἀπὸ τοὺς ἱερουργούς τοὺς τελοῦντας τὰ ἱερὰ μυστήρια.

Ὅπως εἴδαμε, ὅτι στὸ παρελθὸν ἦταν σύμβολο δουλείας καὶ φοριόταν σὲ ὑποτελεῖς καὶ αἰχμαλώτους ἔτσι καὶ τώρα, ὡς τέτοιο σύμβολο ἀπαιτεῖται ἀπὸ τοὺς νεοταξίτες σχεδιαστὲς τοῦ νέου κόσμου καὶ τοῦ νέου ἀνθρώπου. Ἡ προσπάθεια νὰ παρουσιαστῇ ὡς μέσον ὑγειονομικῆς προστασίας ἀποδεικνύει τὴν πονηρία καὶ τὴν δολιότητα τῶν σχεδιαστῶν. Αὐτοὶ καὶ τώρα κάνουν τὴν δουλειά τους, μὲ τὸν ἵδιο τρόπο ὅπως καὶ στὸ παρελθόν. Μὲ τὴν συνέργεια τῶν κακῶν ἤ ἀδιάφορων ποιμένων κατάφεραν καὶ ἔπέβαλλαν αὐτὴ τὴν κατάστασικαὶμέσα στοὺς ναούς. Καὶ τώρα σοῦ λένε ὑποτιμητικά «Τί εἶναι αὐτὰ ποὺ σκέφτεσαι καὶ λές, ὥ ψεκασμένε συνομωσιολόγε; Εἶναι γιὰ τὴν προστασία τῆς ὑγείας σου καὶ τῶν ἄλλων συνανθρώπων σου».

 Γιὰ θυμηθεῖτε τί ἔλεγαν καὶ γιὰ τὸ 666. Τὰ ἴδια ἔλεγαν. «Τί σᾶς πειράζει ποὺ ὑπάρχει στὸν γραμμωτό κώδικα ΕΑΝ13; Τί πειράζει ἄν θὰ μπῇ στὶς ταυτότητες;» Ἀναγκάστηκε ὁ ἅγιος Παΐσιος νὰ γράψει χειρογράφως τὸ σχετικὸ κείμενο «Σημεία τῶν καιρῶν», γιὰ νὰ ἐπιστήσῃ τὴν προσοχὴ τῶν ἀνθρώπων ὥστε νὰ μὴν ἀφεθοῦν στὶς διαβεβαιώσεις τῶν πνευματικῶν, ὅτι δὲν τρέχει τίποτα. Γιατὶ τὸν πείραξε τὸν ἅγιο; Γιατὶ ἔβλεπε ποὺ καταλήγει ὁ σχεδιασμὸς καὶ ἡ μεθόδευσις. Γιατὶ τὰ εἶχε πεῖ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος στὴν Ἀποκάλυψι καὶ τόσοι ἄλλοι ἅγιοι. 

Τὴν κατάστασι μὲ τὰ μουρόπανα μέσα στὸν ναό δὲν τὰ ἔχουν πεῖ οἱ ἄγιοι σὲ συνδυασμὸ μὲ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα; Καὶ ἕνας καὶ δύο καὶ τρεῖς. Καὶ πάντα πρέπει νὰ ἐξετάζεται μὲ ὅλα τὰ συναφή. Κλείσιμο καὶ ἀποϊεροποίησι ναῶν, ἐμβόλια μὲ κύταρα ἐκτρωμένων ἀνθρωπίνων ἐμβρύων, γελοιοποίησις ἱερέων καὶ πιστῶν· καὶ εἶναι μόνον ἡ ἀρχή. 

Τώρα ποὺ διαφενεύουν τύραννοι, ὁλέθριοι τύραννοι, πολιτικοὶ καὶ ἐκκλησιαστικοί, παντελῶς ἀνίκανοι γιὰ τὸ καλό καὶ πολυμήχανοι γιὰ τὸ κακό, μὴν κάτσουμε νὰ μᾶς σέρνουν σὰν τὰ κτήνη μὲ μουρόπανα καὶ χαλινάρια καὶ νὰ μᾶς ἀποπλανοῦν:

«Μὴ δίκην κτηνῶν ἐν χαλινῷ καὶ κημῷ διελκώμεθα καὶ ἀποβουκολώμεθα παρὰ τῶν ὀλεθρίων τυράννων». ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΣ. ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ( ἀπὸ τὸ TLG, Ann Arbor: University of Michigan Press, 1928, σελ. 87) 

Αὐτοὶ τὴν δουλειά τους κάνουν καὶ ἀμοίβονται. «Σε έκτακτη επιχορήγηση προς την Εκκλησία της Ελλάδος και προς λοιπούς θρησκευτικούς φορείς προχωρά η κυβέρνηση…» (1) Δὲν διασαφηνίζεται ἄν τὰ ἀργύρια εἶναι τριάκοντα ἤ περισσότερα… 

Τζανάκης Γεώργιος. Ἀκρωτήρι Χανίων. Πρωταπριλιά 2021. 

  1. https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/42727-ektakti-kratiki-epixorigisi-stin-ekklisia-tis-ellados

Εἶπε πάλι ὁ ἀββᾶς Παλλάδιος:

 

- Περισσότερο κι ἀπὸ παράθυρο φωτεινό, πρέπει νὰ κυνηγάει κανεὶς τὶς συναναστροφὲς ἐνάρετων ἀνθρώπων, γιατὶ μὲ τὴ βοήθειά τους θὰ μπορέσει νὰ δεῖ τὴν καρδιά του σὰν ἕνα καθαρογραμμένο βιβλίο καί, συγκρίνοντας τὴ ζωή του μὲ τὴ ζωὴ ἐκείνων, νὰ διαπιστώσει τὴ δική του ρᾳθυμία ἢ ἐπιμέλεια. Γιατὶ στοὺς ἐνάρετους ὑπάρχουν πολλά, καὶ ἐξωτερικὰ ἀκόμα στοιχεῖα, ποὺ φανερώνουν τὴν καθαρότητα τῆς ψυχῆς τους: τὸ χρῶμα, ποὺ ἁπλώνεται στὸ πρόσωπο μὲ τὴ θεάρεστη πολιτεία, ὁ τρόπος τῆς ἐνδυμασίας, ἡ ἁπλότητα τοῦ ἤθους, ἡ σεμνότητα στὰ λόγια, τὸ ἀπέριττο στὶς λέξεις, ἡ σύνεση στὶς σκέψεις, ἡ προσοχὴ στὶς ἐκδηλώσεις. Ὅλα τοῦτα ὠφελοῦν ὑπερβολικὰ ὅσους τὰ παρατηροῦν, καὶ ἀποτυπώνουν στὶς ψυχές τους ἀναλλοίωτα πρότυπα ἀρετῆς.


Κύριε Ελέησον..


Κύριε ελέησον... Ούτε να το βλέπουμε δεν αντέχετε.. σαν τα ζώα.. κάνουν μέτρηση θερμοκρασίας στα παιδιά , αλλά η καρτούλα τι ακριβώς είναι; πιστοποιητικό εμβολιασμένου;;;

Έκτακτη κρατική οικονομική ενίσχυση στην Εκκλησία με σφραγίδα Κεραμέως

 Έκτακτη κρατική οικονομική ενίσχυση στην Εκκλησία με σφραγίδα Κεραμέως

Σύμφωνα με την τροπολογία που θα ψηφιστεί στη Βουλή, η έκτακτη επιχορήγηση θα είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη. Δεν αποσαφηνίζεται το συνολικό ποσό.

Εκτός από την Εκκλησία της Ελλάδος, θα επωφεληθούν η Εκκλησία της Κρήτης, οι Ιερείς Μητροπόλεις Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος, τα Εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα και τα Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα του Ν. 4301/2014.

Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις ανά δικαιούχο και τα λοιπά διαδικαστικά θέματα, θα καθοριστούν από Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Με την ίδια τροπολογία παρατείνεται για ένα χρόνο η κατ' εξαίρεση πρόσληψη σε θέσεις ιεροδιδασκάλων, Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής μειονότητας που είναι απόφοιτοι των Ιεροσπουδαστηρίων Εχίνου και Κομοτηνής ή απόφοιτοι Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με δεκαετή προϋπηρεσία στο αντικείμενο.

Όπως φαίνεται, η ενίσχυση αυτή προέκυψε μετά την πρόσφατη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των τακτικών επαφών του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο και μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η εξέλιξη της πανδημίας και η υλοποίηση του σχεδίου της κυβέρνησης για την αντιμετώπισή της.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις που κατατέθηκαν και φέρουν τις υπογραφές του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη:

"Το Δημόσιο δύναται να καταβάλει εφάπαξ έκτακτη επιχορήγηση προς το νομικό πρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος, το νομικό πρόσωπο της Εκκλησίας της Κρήτης, τις Ιερές Μητροπόλεις Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος (Κ.Ι.Σ.Ε.), τα Εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα (Ε.Ν.Π.), τα Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα (Θ.Ν.Π.) του ν. 4301/2014 (Α’ 223), που διαθέτουν άδειες ευκτήριου οίκου και τις θρησκευτικές κοινότητες που διαθέτουν άδειες ευκτήριου οίκου, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες ανάγκες τους λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωvοϊού COVID – 19 και να ενισχύσουν το φιλανθρωπικό τους έργο".

Επίσης: "Mε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται το ύψος της επιχορήγησης, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησής της ανά δικαιούχο, η διαδικασία υποβολής σχετικής αίτησης, τα απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά, η διαδικασία και ο τρόπος χορήγησης της ενίσχυσης, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, και κάθε άλλο συναφές ζήτημα για την εφαρμογή".

Σημειώνεται πως κατά την συνεδρίασή της για τον μήνα Μάρτιο, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ενημερώθηκε αναφορικά με τη "θετική ανταπόκριση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο αίτημα της Ιεράς Συνόδου για την αρωγή της Ελληνικής Πολιτείας μέσω της μερικής συμβολής στις ετήσιες δαπάνες μισθοδοσίας του λαϊκού προσωπικού των εκκλησιαστικών φορέων", όπως σημειώνει το πρακτορείο Ορθοδοξία.



Ακόμα κι αν δεν θεωρεί κανείς την έκτρωση αμαρτία επειδή δεν πιστεύει στον Θεό, αν δεν έχει σκοτισμένο μυαλό και νοσηρό εγωϊσμό θα καταλάβει πως πρόκειται ουσιαστικά για φόνο.

 

Γράφει ο Θεόφιλος Πουταχίδης, Καθηγητής Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ

Σε προηγούμενο άρθρο μου με τίτλο «Η εκατόμβη των εν δυνάμει όντων» προσπάθησα με αυστηρώς λογικά επιχειρήματα να εξηγήσω το γιατί η έκτρωση είναι μια πράξη που δεν μπορεί να είναι ηθικά αποδεκτή. Στο άρθρο εκείνο επέλεξα μια προσέγγιση βασισμένη στην ψυχρή λογική και σε μια κοινά αποδεκτή, βασική ηθική που θεωρεί τις εκούσιες πράξεις προς τον τερματισμό της ζωής μιας αθώας ανθρώπινης ύπαρξης ως απαράδεκτες.

Έγραφα τότε: «Φυσικά και είμαι υπέρ της άποψης ότι κάθε άνθρωπος (γυναίκα ή άνδρας) έχει απόλυτο και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα να ορίζει το σώμα του και τη ζωή του και την καριέρα του όπως θέλει. Το δικό του όμως σώμα και τη δικιά του ζωή. Όχι το σώμα και τη ζωή ενός άλλου όντος (του παιδιού τους)∙ έστω κι αν αυτό δεν έχει πάρει –ακόμα– την τελική του μορφή! Η ποιότητα της ζωής του ενός (όπως κι αν την αντιλαμβάνεται) δεν βαραίνει περισσότερο από το δικαίωμα ενός άλλου να ζήσει».

Επίτηδες δεν προσέγγισα τότε το θέμα θεολογικά. Θεώρησα ότι ήταν μεγαλύτερη ανάγκη να απευθυνθώ στους συμπολίτες που στέκονται κάπως απόμακρα απ’ την ευλογημένη πίστη μας. Ήθελα να απευθυνθώ, κυρίως, σε εκείνους που δεν θεωρούν την έκτρωση αμαρτία με τη θεολογική έννοια κι έτσι δεν έχουν –επιπλέον των όποιων άλλων αναστολών– και μία ακόμα θρησκευτικού χαρακτήρα. Απευθύνθηκα αυστηρά στη λογική των καλοπροαίρετων κι ευαίσθητων ανθρώπων, ανεξάρτητα από το εάν και πόσο πιστεύουν στον Θεό.

Ακόμα κι αν δεν θεωρεί κανείς την έκτρωση αμαρτία επειδή δεν πιστεύει στον Θεό, αν δεν έχει σκοτισμένο μυαλό και νοσηρό εγωϊσμό θα καταλάβει πως πρόκειται ουσιαστικά για φόνο.

Είναι υποκριτικό νομίζω να λέει κανείς: «Ευτυχώς που το πρόλαβα και το σκότωσα νωρίς, γιατί εάν το σκότωνα μετά που στα σίγουρα θα γεννιόταν θα είχα μπλεξίματα με τις αστυνομίες». Τόσο απλά είναι τα πράγματα…

Από την άλλη, βέβαια, το ζήτημα αυτό έχει τεράστια θεολογική σημασία με ευρύτερες προεκτάσεις που υπερβαίνουν το επίπεδο ενός ατομικού, προσωπικού αμαρτήματος. Πολλοί θεόπνευστοι πατέρες της ορθόδοξης πίστης μας υποστηρίζουν ότι σε πνευματικό επίπεδο οι εκτρώσεις αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα αμαρτήματα που αποτρέπουν κι αποδιώχνουν τη Θεία Χάρη που προσπαθεί πάντοτε να σκεπάζει προστατευτικά τις κοινωνίες των ανθρώπων πάνω στη γη.

Ο μακαριστός Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεΐτης και Αριζονίτης, αυτή η αγιασμένη πνευματική μορφή, αυτός ο σπουδαίος σύγχρονος πατέρας της Ορθόδοξης πίστης μας, το λέει ξεκάθαρα σε δημόσιες ομιλίες του που μπορεί κανείς ν’ ακούσει στο διαδίκτυο. Αλλά κι ο Άγιος Παΐσιος, ο Άγιος Πορφύριος κι άλλοι πολλοί άγιοι πατέρες και άγιες μητέρες της πίστης μας θέτουν το ζήτημα κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Δεν λένε, δηλαδή, απλώς ότι η έκτρωση είναι φόνος και επομένως αμαρτία∙ αυτό είναι μια γνωστή και πάγια θέση της Εκκλησίας μας. Πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα και πληροφορούν ότι η συγκεκριμένη αμαρτία αποτελεί βασικό αίτιο των πολύ σκληρών δοκιμασιών που ξεκίνησε ήδη να περνά η πατρίδα μας κι η ανθρωπότητα γενικότερα.

Δεν είναι ότι μας τιμωρεί ο Θεός. Είναι ότι μετά από μεγάλη περίοδο υπομονής κι αναμονής έρχεται ώρα που ο πάνσοφος Θεός αίρει τη Χάρη Του λόγω της εγκληματικής κακοπραξίας και –κυρίως– της αμετανοησίας μας. Όταν, λοιπόν, συστέλλεται η Χάρις γινόμαστε περισσότερο ευεπίφοροι στα πάθη μας και ευάλωτοι στα μισάνθρωπα σχέδια του διαβόλου και των ακολούθων του.

Η αλήθεια είναι ότι το ζήτημα των εκτρώσεων έχει όλα τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά για μια τέτοια επίδραση γιατί:

-είναι εξέχουσας βαρύτητας, αφού πρόκειται για φόνο,

-στρέφεται εναντίον απόλυτα αθώων και ανυπεράσπιστων πλασμάτων,

-αφαιρεί προμελετημένα τη ζωή του ανθρώπου πριν από τη μετοχή του στο μέγα μυστήριο της βάπτισης,

-διαπράττεται από την ίδια τη μητέρα στο εν δυνάμει τέκνο της,

-ενέχει την υποκρισία, ήγουν τον στρουθοκαμηλισμό ότι σε συγκεκριμένο πλαίσιο τόπου (εντός της κοιλίας) και χρόνου (λίγους μήνες πριν τον τοκετό) ο φόνος επιτρέπεται,

-αφορά μυριάδες ψυχές,

-έχει νομιμοποιηθεί με κάθε επισημότητα και υποστηρίζεται με σθένος από δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις και πολιτικές ηγεσίες σε πολλές χώρες.

Το έβδομο και τελευταίο σημείο χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Τα πρόσφατα γεγονότα με ευρωβουλευτή του κυβερνώντος κόμματος είναι εξόχως αποκαλυπτικά. Αυτός, τόλμησε να ψηφίσει ένα άρθρο στο ευρωκοινοβούλιο υπέρ της προστασίας του αγέννητου παιδιού. Το κόμμα του, βέβαια, με κάθε επισημότητα και σε επίπεδο κορυφής αποδοκίμασε μετά βδελυγμίας την πράξη του.

Μάλιστα, με λίγες εξαιρέσεις, η συντριπτική πλειοψηφία του πολιτικού συστήματος της χώρας διαγωνίστηκε με την κυβέρνηση στο ποιος θα υμνήσει περισσότερο το δικαίωμα της έκτρωσης. Ο ευρωβουλευτής, αντί να παραιτηθεί, αναδιπλώθηκε και τόνισε το πόσο ένθερμα υποστηρίζει κι αυτός το δικαίωμα της άμβλωσης.

Το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα της χώρας σε μια σειρά από εμβληματικά ζητήματα έδειξε το ποιόν του.

Τρίζουν τα κόκκαλα των αγίων, των μαρτύρων και των ηρώων π’ αγωνίστηκαν για Ορθοδοξία κι ελευθερία.  Αν δεν σε συγκινούν αυτά τα πράγματα με γεια σου και χαρά σου. Αν, όμως, λες πως τ’ αγαπάς, τι δουλειά έχεις μέσα σ’ αυτά τα κόμματα; Πώς τα ψηφίζεις; Ποιον κοροϊδεύεις; Είσαι συνένοχος.

https://enromiosini.gr/

Τελικά, είναι πράκτορας ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου;

Πούλησε, πούλησε, πούλησε πνεύμα και τώρα ήρθε η ώρα να μας πάρει το αίμα.

Ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου στο βίντεο που ακολουθεί [από το 04.30 έως το 14.00] δείχνει στον κόσμο πως να κάνει το ράπιντ τεστ…

και μετά το κουνάει στην κάμερα και μας λέει ότι με ΑΥΤΟ θα κάνουμε Πάσχα στις Εκκλησίες…

«Θα κάνουμε Πάσχα έτσι εμείς. Προσέξτε το, όλοι σας βάλτε το καλά στο μυαλό. Μ’ αυτό θα κάνετε Πάσχα, άνετα. Μεγάλη Παρασκευή θα το κάνετε όλοι και το Σάββατο το Μεγάλο πάτε στην Εκκλησία με ένα τέτοιο ο καθένας. Να τελειώσει η κοροϊδία που μας ετοιμάζεται. Άπαξ, τέρμα. Και αποστάσεις και μάσκες και ράπιντ τεστ.
Και τώρα μωρέ τραγουδάτε αυτό το τραγούδι, να ακούσετε ένα τραγούδι να σας σηκωθεί η τρίχα κάγκελο κακομήτσιδες Έλληνες. Δεν το ξέρετε. Ούτε τα λόγια του δεν ξέρετε. Ποιός φταίει; Η Παιδεία.»

σ.σ. Κατάλαβες; Μας βρίζει κι από πάνω. Κακομήτσιδες και αγράμματους μας λέει. Πάλι καλά που έχουμε τον π. Ευάγγελο να μας ξεστραβώνει. Να κάνουμε τα ράπιντ τεστ, λέει, για να μην μας πιάσουνε κορόιδα! Για «να τελειώσει η κοροϊδία»!!

Να εισερχόμαστε στους Ναούς με «πιστοποιητικό υγείας»! Προβλέπεται από τους Κανόνες!

Σα δε ντρεπόμαστε λιγάκι.

Και μετά ησυχάσαμε π. Ευάγγελε; Η κοροϊδία θα τελειώσει; Δεν θα μας ζητούν να σουβλιζόμαστε συνέχεια με την μπατονέτα από την μύτη μέχρι να εμβολιαστούμε;

Έτσι. Να πέσουνε όλων οι μάσκες.

-https://www.youtube.com/watch?v=1QKmufpmVd4

Αφήσου στο έλεος του Θεού…


Μερικοί βασανίζονται από τριών ειδών προβλήματα. Από εκείνα που είχαν κάποτε.
 Από εκείνα που έχουν τώρα και από εκείνα που περιμένουν ότι θα έχουν.

Οι λύπες, βέβαια, θα έρθουν, αλλά τι θα κερδίσουμε, αν βιαστούμε και τρέξουμε να τις προϋπαντήσουμε; Θα έχουμε αρκετό καιρό να λυπηθούμε, όταν έρθουν. Στο μεταξύ ας ελπίζουμε για καλύτερα πράγματα και ας μένουμε σταθεροί ως το τέλος.

Άφησε το παρελθόν στο έλεος του Θεού, το παρόν στην αγάπη Του και το μέλλον στην Πρόνοιά Του.

Αββά Ησύχιου

Γιατροί από όλο τον κόσμο κάνουν δραματική προειδοποίηση: “Μην Κάνετε το εμβόλιο για Κορωνοιό”

 Τι θα μπορούσε ενδεχομένως να παρακινήσει αυτούς τους γιατρούς, τις νοσοκόμες, τους επιστήμονες και άλλους επαγγελματίες υγείας να κάνουν μια τόσο παθιασμένη έκκληση;

Το κάνουν αυτό επειδή είναι γιατροί και επιστήμονες που καταλαβαίνουν πραγματικά την REAL επιστήμη εδώ, και που γνωρίζουν τις καταστροφικές πιθανές συνέπειες εκείνων που επιλέγουν να πάρουν αυτό το πολύ τοξικό και επικίνδυνο εμβόλιο, και προσπαθούν να σώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους από το μακελειό που πρόκειται να προκαλέσει αυτό το εμβόλιο, το οποίο θα περιλαμβάνει ΘΑΝΑΤΟ, εγκεφαλικές βλάβες , ισόβια αυτοάνοση ασθένεια, στειρότητα, και πολλά άλλα.

Doctors-Warn-COVID-VaccineΥπάρχουν γιατροί που για το χρήμα τα κάνουν όλα, υπάρχουν και ΙΑΤΡΟΙ ΠΟΥ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥΣ.

Σ’ αυτήν την παγκόσμια παράνοια, θα ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι.

Το ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ από brian Shilhavy
Σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσουν τα big Pharma Corporate Media και τη λογοκρισία της Big Tech, οι γιατροί σε όλο τον κόσμο προσπαθούν μανιωδώς να προειδοποιήσουν τις μάζες για τις καταστροφικές συνέπειες των πειραματικών εμβολίων COVID που πρόκειται να εγχυθούν μαζικά στο ανυποψίαστο κοινό με τη βοήθεια στρατιωτικών δυνάμεων σε όλο τον κόσμο.
Τι θα μπορούσε ενδεχομένως να παρακινήσει αυτούς τους γιατρούς, τις νοσοκόμες, τους επιστήμονες και άλλους επαγγελματίες υγείας να κάνουν μια τόσο παθιασμένη έκκληση;
Τι έχουν να κερδίσουν αφιερώνοντας χρόνο για να εκπαιδεύσουν το κοινό σχετικά με τους κρυμμένους κινδύνους μιας νέας κατηγορίας εμβολίων που πρόκειται να επιβληθεί στους πολίτες χωρών σε όλο τον κόσμο;

Δεν έχουν ΤΙΠΟΤΑ να κερδίσουν, και πολλά να χάσουν, συμπεριλαμβανομένης της καριέρας τους, και ενδεχομένως ακόμη και της ζωής τους.

Τότε γιατί το κάνουν αυτό;

Γιατί αυτοί οι γιατροί και οι επαγγελματίες λογοκρίνονται τόσο πολύ αν τα νέα εμβόλια COVID είναι στην πραγματικότητα “ασφαλή και αποτελεσματικά”;

Τι κρύβουν τα ΜΜΕ και η κυβέρνηση που δεν θέλουν να μάθει το κοινό;

Το κάνουν αυτό επειδή είναι γιατροί και επιστήμονες που καταλαβαίνουν πραγματικά την REAL επιστήμη εδώ, και που γνωρίζουν τις καταστροφικές πιθανές συνέπειες εκείνων που επιλέγουν να πάρουν αυτό το πολύ τοξικό και επικίνδυνο εμβόλιο, και προσπαθούν να σώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους από το μακελειό που πρόκειται να προκαλέσει αυτό το εμβόλιο, το οποίο θα περιλαμβάνει ΘΑΝΑΤΟ, εγκεφαλικές βλάβες , ισόβια αυτοάνοση ασθένεια, στειρότητα, και πολλά άλλα.

Παρακολουθήστε αυτό το βίντεο και τις επείγουσες εκκλήσεις τους και, στη συνέχεια, μοιραστείτε το με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, επειδή ο χρόνος είναι σύντομος!

το βίντεο εδώ

"...οἱ ἄνθρωποι θά φράξουν τ᾿ αὐτιά τους μέ βουλοκέρι νά μήν ἀκοῦνε τά λόγια τοῦ Θεοῦ καί θά τ᾿ ἀνοίξουν ν᾿ ἀκοῦνε τά λόγια τοῦ διαβόλου" (βλ. Β΄ Τιμ. 4,3-4).

 

 Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτου

Ἀκοῦμε ἅραγε τή φωνή τοῦ Θεοῦ;
Μιά προφητεία τῆς καινῆς Διαθήκης λέει, ὅτι θά ᾿ ρθοῦν χρόνια κατηραμένα, πού οἱ ἄνθρωποι θά φράξουν τ᾿ αὐτιά τους μέ βουλοκέρι νά μήν ἀκοῦνε τά λόγια τοῦ Θεοῦ καί θά τ᾿ ἀνοίξουν ν᾿ ἀκοῦνε τά λόγια τοῦ διαβόλου (βλ. Β΄ Τιμ. 4,3-4). Δέ βλέπετε τί γίνεται κάθε νύχτα μέ τήν τηλεόρασι; Ἔχουμε τή χειρότερη τηλεόρασι· κάνει μεγάλη ζημιά σέ μικρούς καί μεγάλους…
 
Πρίν διακόσα χρόνια πέρασε ἀπό τήν πατρίδα μας ἕνας ἅγιος καί προφήτης, ὁ Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, καί τί εἵπε; Ὅτι ὁ διάβολος θά βρῇ ἕνα κουτί καί μ᾿ αὐτό θά τρελλάνῃ τήν ἀνθρωπότητα. Προφήτευσε τί κακό θά κάνῃ ἡ τηλεόρασι. Γι᾿ αὐτό σᾶς προτρέπω· Κλεῖστε τίς τηλεοράσεις, βγάλτε τό διάβολο μέσ᾿ ἀπ᾿ τό σπίτι σας!

 
Στούς ταπεινούς καί καθαρούς ἀναπαύεται καί ἐμφανίζεται ὁ Θεός καί αὐτούς εὐλογεῖ. Προφητεύω· θά πέσῃ πεῖνα, πεῖνα μεγάλη, αὐτοί πού μαζεύτηκαν στίς πόλεις, κ᾿ ἔχουν μισθό, καί δέν τούς φτάνουν τά λεφτά, καί ζητᾶνε αὐξήσεις, καί κάνουν ἀπεργίες, θά πεινάσουν. Ὅσα χρήματα καί νά ἔχῃ τό κράτος, θά τελειώσουν· κι ὁ Ὄλυμπος νά ᾿ τανε χρυσάφι, θά τόν τρώγαμε. Σέ ἄλλες χῶρες οἱ φοιτηταί ἐργάζονται, δέν κάνουν ἔρωτα στό δρόμο ὅπως οἱ δικοί μας. Ἔ λοιπόν, θά πέσῃ πεῖνα. Καί θά σβήσουν ὅλα τά χιλιάδες ἐπαγγέλματα. Τά πιό εὐλογημένα, πού θά μείνουν, ποιά εἶναι; ὁ γεωργός, ὁ βοσκός, καί ὁ ψαρᾶς.
 
 
Ἀπό τό βιβλίο:”Αἰσιόδοξα μηνύματα γιά διέξοδο στά ἀδιέξοδά μας καί ἀσφάλεια στίς ἀνασφάλειές μας”.
 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
 

«Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς» (Ματθ. 10,32).

 


 Ἡ Ὀρθοδο­ξία δὲ θέλει κρυπτοχριστιανούς· θέλει ὁμολογία, ὄχι κρυφτούλι σὰν τὰ μικρὰ παιδιά. Θαρραλέοι καὶ τολμηροί, νὰ ὁμολογοῦ­με παντοῦ τὴν Ὀρθόδοξο πίστι..       

Μὲ ὁ­μολογεῖς; λέει ὁ Χριστός· θὰ σὲ ὁμολογήσω κ᾽ ἐγὼ ἐνώπιον τῶν ἀγγέλων. Μὲ ἀρνεῖσαι; θὰ σὲ ἀρ­νη­θῶ κ᾽ ἐγώ. Ἡ ὁ­μολογία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως εἶνε ἱερὸ καθῆκον κάθε Χριστιανοῦ..

† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος


Οὐαὶ καὶ ἀλίμονο σ’ αὐτοὺς ποὺ προδίδουν τὴν Ὀρθοδοξία


Οὐαὶ καὶ ἀλίμονο σ’ αὐτοὺς ποὺ προδίδουν τὴν Ὀρθοδοξία. Οἱ προδίδοντες τὴν Ὀρθοδοξία θὰ γευτοῦν πλῆθος ἀσθενειῶν, ὡς δεῖγμα τῆς ἀποστασίας τους ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ ὡς σημάδι παντελοῦς ἀπουσίας τῆς μετανοίας. Πολλὰ ἄσχημα θὰ ἀκολουθήσουν μετὰ τὴ συνάθροιση ἐπισκόπων στὴν Κρήτη. Θὰ γίνει σχίσμα καὶ θὰ κλονισθεῖ ἡ πίστη πολλῶν χριστιανῶν. Κι αὐτό γιατί ἀλλόθρησκοι ἐπιδιώκουν νὰ χτυπήσουν τὴ ρίζα τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ ἔχουν ἁπλώσει τὰ πλοκάμια τους καὶ ἐντὸς αὐτῆς. Ἡ Ὀρθοδοξία χτυπιέται ἀνηλεῶς καὶ δυστυχῶς τὸ λυπηρὸ εἶναι ὅτι χτυπιέται ἀπὸ τοὺς ἴδιους τούς Ὀρθοδόξους.  Πολλοὶ θέλουν νὰ διασαλέψουν τὴν Ἐκκλησία. Αὐτοὶ ποὺ ἐπεξεργάζονται σχέδια κατὰ τῆς Ἐκκλησίας θὰ πάρουν σκληρὰ τὸ μάθημά τους.

(Γέροντας Βασίλειος Καυσοκαλυβίτης Ἰούλιος 2012)

 βιβλίο γέρων Βασίλειος Καυσ. Τευχ. Γ...

Αγιος Ισαάκ ο Σύρος

 


Όποιος εξευτελίζει τον εμπαθή εαυτό του και τον ταπεινώνει, αυτός θα γίνει σοφός από τον Κύριο. Και όποιος έχει την ιδέα ότι είναι σοφός, αυτός θα χάσει τη σοφία του Θεού.

Όσιος Ισαάκ ο Σύρος)

Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

Ποιο πιστοποιητικό εμβολιασμού; Έρχεται το σκανάρισμα προσώπου!

Ηκυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου χρηματοδοτεί εταιρείες 

που παράγουν τεχνολογία η οποία θα χρησιμοποιεί ψηφιακές 

σαρώσεις προσώπου για να ελέγξει την κατάσταση 

εμβολιασμού ατόμων και να τους επιτρέψει ή να αποκλείσει 

την είσοδο σε παμπ, γήπεδα και άλλους χώρους.

«Οι Βρετανοί θα μπορούσαν να μπουν στην διαδικασία να σαρώνονται 

τα πρόσωπά τους για να τους επιτρέψουν να έχουν πρόσβαση σε παμπ, 

συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις βάσει ενός σχεδίου 

που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση που καταρτίζεται 

για διαβατήρια εμβολίων», αναφέρουν οι London Times.

Δύο εταιρείες – η Mvine και η iProov – συνεργάζονται 

για το σύστημα αφού τους έχει δοθεί επιχορήγηση 75.000 £ 

από την κυβέρνηση, έχοντας ήδη συνεργαστεί με το NHS 

για την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου με τη μορφή 

της εφαρμογής εντοπισμού επαφών.

Η τεχνολογία προτείνεται ως λύση στις ανησυχίες ότι η παρουσίαση της 

κατάστασης εμβολιασμού μέσω μιας εφαρμογής σε τηλέφωνο 

θα είναι πολύ αργή όταν πολλοί άνθρωποι μπαίνουν σε έναν 

πολυσύχναστο χώρο.

«Όποιος στέκεται στην πόρτα της παμπ θα πρέπει να σκανάρει 

το πιστοποιητικό, το σύστημα να διαβάσει το όνομα και την ημερομηνία 

γέννησης και στη συνέχεια να ζητήσει από το άτομο ένα έγγραφο 

ταυτότητας, να ελεγχθεί ότι το όνομα και η ημερομηνία γέννησης 

στο έγγραφο ταυτότητας είναι το το ίδιο, να τσεκαριστεί η φωτογραφία 

στο έγγραφο ταυτότητας και, στη συνέχεια, βεβαιωθεί ότι το πρόσωπο 

που βρίσκεται μπροστά τους είναι αυτό το άτομο», δήλωσε ο Διευθύνων 

Σύμβουλος της iProov, Andrew Bud. “Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.” 

σημειώνει θέτοντας τις πρακτικές δυσκολίες.


πηγή: https://romioitispolis.gr/

Καταγγελία καταπέλτης - Παραίτηση του Παναγιώτη Βλαχογιαννόπουλου, από την Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύππνησης για τα εμβόλια!

ΠΡΟΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 

ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Αριστοτέλους 17

ΤΚ: 10433 –Αθήνα

e-mail: syllofika@moh.gov.gr 


Θέμα: Αντικατάστασή μου από την Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης (Ε.ΦΑ.Ρ) του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.)


Αξιότιμε κ Υπουργέ

Παρακαλώ όπως αντικατασταθώ από την Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης (Ε.ΦΑ.Ρ) του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) για τους ακόλουθους λόγους:

Η Επιτροπή αυτή δεν έχει το θάρρος να αναδείξει πιθανά προβλήματα των εμβολίων (ειδικά δε του εμβολίου της Astra-Zeneca) και είχε γνωματεύσει πάντοτε αρνητικά για την συσχέτιση ποικίλλων φαινομένων θρομβώσεων με το εν λόγω εμβόλιο. Η συνήθης τακτική της ήταν σε κάθε τέτοιο φαινόμενο που της αναφερόταν μέσω κίτρινης κάρτας, να αναζητά όλους τους παραδοσιακούς παράγοντες κινδύνου για θρόμβωση και να αποδίδει σε αυτούς (αν υπήρχαν) την θρόμβωση, αγνοώντας έναν σημαντικό παράγοντα, ήτοι την χρονική συνάφεια του γεγονότος με τη λήψη του εμβολίου. Αν δεν υπήρχαν εμφανείς παραδοσιακοί παράγοντες κινδύνου για θρόμβωση η Επιτροπή συνήθιζε να αναβάλλει μια τελεσίδικη απόφαση με το αιτιολογικό ότι η περίπτωση μελετάται. 

Στην περίπτωση της θανούσης ασθενούς του Γ.Κ.Ν. Αθηνών η απροθυμία της επιτροπής να γνωματεύσει ήταν εξοργιστική: Θυμίζω ότι η ασθενής την 7η ημέρα μετά από τον εμβολιασμό με εμβόλιο Astra-Zeneca ανέπτυξε έντονο πονοκέφαλο και την 9η ημέρα εγκεφαλικό επεισόδιο θρομβωτικής αιτιολογίας, ακολούθως δε θρομβοπενία που ανάγκασε τους γιατρούς να διακόψουν παροδικά την ηπαρίνη και τότε η ασθενής ανέπτυξε θρόμβωση σε κεντρική αρτηρία του ενός κάτω άκρου και υπεβλήθη σε ακρωτηριασμό του εν λόγω άκρου. Η μετέπειτα νοσηλεία υπήρξε εργώδης και επιπεπλεγμένη και τελικώς η ασθενής κατέληξε. Με δική μου προτροπή η επιτροπή αποφάσισε τελικώς να πιθανολογήσει συσχέτιση του εμβολίου με τις θρομβώσεις με την λέξη «possible», ζήτησα δε να καταγραφεί η απόφαση και να ενημερωθεί το Υπουργείο και η Επιτροπή Εμβολιασμών. Αντί αυτού την επομένη Εσείς ανακοινώνετε ότι κανένα περιστατικό θρομβώσεων σχετικών με τον εμβολιασμό δεν έχει παρατηρηθεί στη χώρα μας, ένα ήταν υπό συζήτηση αλλά δεν απεδείχθη συσχέτισή του με το εμβόλιο. 

Η Ε.ΦΑ.Ρ δεν έχει ένα μόνιμο, θεσμικό τρόπο συνεργασίας με την Επιτροπή Εμβολιασμών. Η συνεργασία των δύο επιτροπών είναι περιστασιακή και απρογραμμάτιστη και δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά περί του πώς αποφασίζει η Επιτροπή Εμβολισμών επί θεμάτων που αναφύονται όπως αυτά των πιθανών επιπλοκών των εμβολίων.

Αποτελεί καταισχύνη για το ιατρικό προσωπικό της Ε.ΦΑ.Ρ. η ομόθυμη συμφωνία των μελών της Ε.ΦΑ.Ρ για την κοινοποίηση στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας της επικαιροποιημένης γνωμάτευσης του ΕΜΑ, ότι το εν λόγω εμβόλιο μπορεί να προκαλέσει σπάνια θρομβώσεις, ενώ μέχρι τότε κανένα μέλος της Επιτροπής δεν πιθανολόγησε συσχέτιση των εμβολίων ούτε με ένα περιστατικό θρόμβωσης. Πιστεύω ότι αυτό λέγεται εθελοδουλία και όχι ελεύθερη επιστημονική σκέψη. 

Πρέπει να σας αναφέρω ότι είμαι ένθερμος θιασώτης των εμβολίων, παρακολουθώ πάνω από 10 χιλιάδες ασθενείς με συστηματικά αυτοάνοσα ρευματικά νοσήματα και σε όλους πρότεινα εμβολιασμό με το διαθέσιμο κάθε φορά εμβόλιο, χωρίς να ξεχωρίσω κανένα από τα διαθέσιμα εμβόλια στην πατρίδα μας. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να βγαίνουμε στην κοινωνία με θετικά και όχι αντιφατικά μηνύματα και να είμαστε διαφανείς και ειλικρινείς. Η επιχειρηματολογία μου είναι: Ναι λοιπόν έχουν περιγραφεί σπάνια περιστατικά θρομβώσεων με το εμβόλιο της A-Z (αλλά και με το εμβόλιο της Pfizer απ’ ότι μαθαίνω) αλλά αυτά είναι όντως σπάνια, και εργαζόμαστε έντονα για την μελέτη των μηχανισμών των θρομβώσεων και την πρόληψή τους. Κανένας Έλληνας πολίτης δεν είναι μόνος του. Στα περισσότερα περιστατικά εγκεφαλικών θρομβώσεων προϋπάρχει πονοκέφαλος που αν δεχτούμε ότι μπορεί να σχετίζεται με το εμβόλιο είναι ένα σημάδι που μας πυροδοτεί να λάβουμε κάποια προληπτικά μέτρα και να αυξήσουμε την επιτήρηση.

Με βάση όσα σας εξέθεσα κ Υπουργέ γίνεται εμφανές ότι τα αξιακά μου πρότυπα δεν μου επιτρέπουν να συμμετάσχω στην Ε.ΦΑ.Ρ. και παρακαλώ για την αντικατάστασή μου.

Με τιμή 

Παναγιώτης Γ. Βλαχογιαννόπουλος

Καθηγητής Παθολογίας-Ανοσολογίας 

Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Βόμβες» Βλαχογιαννόπουλου για τη φαρμακοεπαγρύπνηση